Raamatukogumäng on mõeldud 1. klasside õpilastele. Selle abil uurivad lapsed, kuidas raamatukogu toimib, ning õpivad kasutama kõike seda, mida raamatukogul neile pakkuda on. Raamatukogumängus käib õppimine mänguga käsikäes.
Raamatukogumäng on jagatud kahele külaskäigule.
1. külastus
Tutvumine raamatukoguga algab muinasjutuminutitega. Seejärel lahendame ühiselt võlukotikese saladuse. Järgneb raamatukogus kostvate häälte kuulamine, et saada teada, kuidas selles majas käitutakse. Räägime veel raamatute rändamisest lugeja juurde ja raamatute koju ehk raamatukogusse tagasitulekuajast. Siis läheme üheskoos luureretkele mööda raamatukogu kõiki korruseid, et välja selgitada, mida selles majas teevad lugejad ja kuidas töötavad raamatukoguhoidjad. Lasteosakonnaga tutvume kõige põhjalikumalt, räägime lugejapiletist ja nõusolekulehest. Iga laps saab kingituseks järjehoidja. Tavaliselt jääb lõpuks aega ka põnevate raamatute uurimiseks.
2. külastus
Tutvume raamatute “haiguste ja allergiaga” (lugejate käes kannatada saanud raamatud) ning mõistatame, mis nendega on juhtunud; õpime, kuidas tuleb raamatutega ümber käia, kuidas raamatuid parandatakse ja uusi raamatuid kaitstakse.
Seejärel uurime, millises järjekorras raamatud riiulil paiknevad ja kuidas meid aitab tähestiku tundmine, räägime raamatu kodust: igal raamatul on riiulis oma koht.Kuidas raamat sinna jõuab? Sellele vastuse saamiseks mängime ise raamatuid.